Nieuw Zeeland & oostkust Australië - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Laura - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland & oostkust Australië - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Laura - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland & oostkust Australië

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 April 2015 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb, dus hoog tijd voor een update (..en een beetje op verzoek van michael s). Na de eerste 1,5 week in Sydney ben ik doorgereisd naar Nieuw-Zeeland. De eerste dag in Auckland doorgebracht, niet heel bijzondere stad en dus snel doorgereisd met de bus. De eerste stop was in Raglan, waar we verblijven in een rustige lodge in de wildernis en op loopafstand van een surfbeach. Het is een van de eerste momenten om lekker in de outback te genieten van de rust in nz :). De volgende dag reizen we door naar Waitomo caves, waar we een hikingtour maken en de caves zien. De nacht verblijven we in Rotorua, bekend geothermal activities.. en dat is te ruiken! Een beetje een onaangename lucht. De volgende dag hebben we een excursie naar Hobbiton, de filmset voor de films lord of the rings en the hobbit. Leuk om te zien en horen over de tot standkoming, erg kneutig ook de kleine gekleurde voordeuren, 'volkstuintjes'..etc. Omdat de straybus me niet bevalt (op tijd vertrekken/ verkoop van excursies voor toeristen.. ik hou toch van meer vrijheid) vertrek ik per local bus naar Taupo. Daar spreek ik af met mn reismaatje (ontmoet in Syndey op de straat bij t vragen van de weg. We bleken toevallig dezelfde vlucht naar nz te hebben). Goed, we verblijven een nachtje in Taupo en in de ochtend wandelen we naar een hotwaterspring in een rivier in een natuurpark om even te relaxen. Het watervalwater is ca 40 graden. Toch wel beter dan een georganiseerde. hotwaterspring-tour. In de middag liften we richting
Tongariro national park, waar we de volgende dag de 8-urige hike doen in het vulkanische gebied en ook een vulkaan op klimmen. Het gebied is ook gebruikt als decor voor de lotr-films. De volgende dag tijd om naar Wellington te liften, een stuk van ca 4 uur rijden. We hebben mazzel en zijn in 2 lifs in de middag al in Wellington! We zien het Te Papa museum, botanische tuinen, maken een wandeling met uitzicht over de stad, etc. Na het noordereiland gezien te hebben, tijd voor het zuidereiland. We hebben een vlucht naar Christchurch en vanaf daar huren we een auto. Christchurch is na de aardbeving nog erg vervallen (voelt een beetje als een ghostcity), verlaten cafes/restaurants, ingestorte kerk,.. maar er wordt ook gewerkt om alles weer op te bouwen. Vanuit Christchurch rijden we richting Dunedin en maken een ronde over t zuidereiland langs Queenstown, Wanaka, Mount Cook en via de westkust verder omhoog naar Nelson en terug via Kaikoura. Onderweg word je iedere keer weer verrast met het mooie landschap die steeds weer veranderd. De dagen vliegen voorbij met het maken van hiking tours, bezoek aan de spa in lake tekapo, relaxen aan de stranden, het zien van de ruige pancake rocks, fox glacier, ingesloten worden door zeeleeuwen (de route over het strand blijkt niet de juiste weg te zijn) en moeten noodgewongen een stijle heuvel op klauteren, adembenemend Milford Sound, op een hippie camping lopen in the bushbush aan het einde van de route 6 naar het noorderpunt, nadat we een lifter hadden opgepikt die daar bleek te verblijven... iig genoeg om te genieten. Nadat ik terug kom in Sydney pak ik de trein naar New Castle en vlieg van daaruit naar Brisbane. Waar ik ook een dagje doorbrengen. Na al het reizen van afgelopen tijd, zit ik nu voor een paar weken in Mooloolaba, een kustplaatsje aan de sunshinecoast. Leuk hostel en mensen, zon, zee, strand.. prima om een tijdje te zitten :) seee yaa!

  • 03 April 2015 - 11:26

    W.r.dejong:

    Hallo Laura

    Bedankt voor je laatste reisverslag van je bezoek aan Nieuw-Zeeland.
    Prettige paasdagen toegewenst.
    Wij vieren onze verjaardagen.
    Akke wordt 71 en ik al 77.
    Liefs en de groeten van ons beiden

  • 07 April 2015 - 20:03

    Edith:

    Hoi Laura,

    Wat een prachtige reis maak je toch. Geniet lekker even van zon, zee en strand.
    groetjes,
    Edith

  • 09 April 2015 - 19:43

    Jos:

    Ha Lau. Eindelijk gelukt. Ik kan je verslag lezen
    tjee wat je allemaal al gezien en beleeft hebt. Dit staat zover af van de 8 tot 17 u dagbeleving.
    fijn dat het zo goed gaat. Genieten is het motto. Ben benieuwd naar al je verhalen gr Jos

  • 18 Mei 2015 - 18:50

    Erwin:

    Hé Laura, hoe gaat ie daar? Nog steeds op deze plek aan de kust? Niet te bruin geworden? Veel plezier verders en ben benieuwd naar je laatste belevenissen.

    Hasta luego, Erwin

  • 22 Mei 2015 - 09:15

    Dick Van De Guchte:

    Hoi Laura,

    Volgens mij geniet je echt van je reis. Ik moet eerlijk zeggen als ik het allemaal zo lees, krijg ik zelf de kriebels en wie weet.. Die leuke toevallige ontmoetingen vind ik ook prachtig. Daar gaat het om in het leven hè. Je open stellen voor anderen en elkaar helpen en respecteren en genieten van de wereld om je heen. Tjee ik begin op een ouwe zemelaar te lijken als ik dit zo teruglees. Het zal de jaloezie zijn.
    Hoe het ook zij GENIET VERDER!!!!!!!!!!!!

    Groetjes,
    Dick.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

Laura

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 864
Totaal aantal bezoekers 2603

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 07 Augustus 2015

Australië, Nieuw-Zeeland, Bangkok..

Landen bezocht: