1e week - Sydney / Collaroy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura - WaarBenJij.nu 1e week - Sydney / Collaroy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura - WaarBenJij.nu

1e week - Sydney / Collaroy

Blijf op de hoogte en volg Laura

18 Februari 2015 | Australië, Sydney


G'day!
Inmiddels zit ik al weer een week in Australie en die week is voorbij gevlogen. Maandags het vliegtuig in, tijdzones door, tussenstops op Bankok en Taipei, 'n voedselvergiftiging,.. en woensdags aankomt in Sydney. Alle zenuwslopende border security scenes worden ons bespaard en worden enthousiast opgewacht door Nikos en Jaimy van Australian Backpackers. We pakken de bus en worden goed wakker gehouden met o.a. g'day g'day how ya going? Vast wel bekend bij andere aussreizigers. Anyway, we volgen onze route richting ons beachhouse in Collaroy langs highlights als the opera house en the harbour bright.

Donderdags gaan we met de groep naar Palm Beach (bekend van de Australische soapserie Home & Away) om onze eerste golfen in de zee te pakken. De baai is omringt door miljoenenvillas en bekend van de Australische soapserie Home & Away. De volgende dag wordt gevuld met regeldingen, en gaan we o.a. langs de bank. Wat was het daar goed geregeld zeg! & zo vriendelijk en een gevoel van welkom :) En wat iedereen al zegt, de mensen in dit land zijn zo vriendelijk. Even een praatje bij de kassa of verkeerskruispunt. Oke, ik dwaal af. Na alle regeldingen maken we een wandeling door Sydney voor wat hightlight als Opera House (nu om aam te raken), Botanic Gardens, Sydney's hostel mekka King Street,..
Zaterdag maken we kennis met de Blue Mountains met de bekende three sisters en zie ik mijn eerste koalabeertjes en kangaroos in het Wildpark. Afgelopen week bij Manly Beach de Australian Open of Surfing, zondags zien we daar de finale's, wandelen de northead walk en nemen daarna nog even een duik in zee.. omdat het kan :)

Maandags vervolg ik mijn reis richting Syndey centre en ga naar Bondi Beach, ontbijt in Hyde Park.. even lekker bij komen.

  • 18 Februari 2015 - 15:10

    Edith:

    Heerlijk om zo mee te kunnen reizen met je.
    Veel plezier.

  • 18 Februari 2015 - 15:46

    Carla Koudijs Kluen:

    Heerlijk aan het genieten dus groetjes carla

  • 18 Februari 2015 - 16:22

    Wimke:

    Wow Laura! Je moet me niet te jaloers maken hoor!

  • 18 Februari 2015 - 18:22

    Djoeke:

    Dat klinkt al heel goed, uitgezonderd de voedselvergiftiging dan ;). Ben benieuwd wat je de komende week weer zal zien en meemaken.

  • 18 Februari 2015 - 21:19

    Sharon:

    Leuk Leuk Leuk! Have fun!

  • 24 Februari 2015 - 18:29

    Dick Van De Guchte:

    Hoi Laura,


    Leuk om te lezen en te zien, maar.....ben je nu in winterslaap gegaan????? Na je eerste enthousiaste bericht horen we niets meer van je.

    Heb je het nog steeds naar je zin, of mis je ons al ;-) Kan ik me overigens niet echt voorstellen als ik die eerste foto's bekijk. Maar goed ik hoop dat je je vermaakt en dat je het naar je zin hebt.

    Groet,

    Dick.


  • 26 Februari 2015 - 15:12

    W.r.de Jong:

    Wij vinden het fijn dat je zo naar je zin hebt daar in Australie en dat de reis
    behalve de buikklachten goed is gegaan
    groetjes van Akke en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 2601

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 07 Augustus 2015

Australië, Nieuw-Zeeland, Bangkok..

Landen bezocht: